Projektowanie katalogów jest relewantnym aspektem wszelkiej firmy, która użytkuje katalogi do wprowadzania na rynek oraz sprzedaży swoich produktów. Przyzwoicie przeznaczony katalog stron może pomóc w podniesieniu sprzedaży oraz świadomości marki, a koszmarnie zaprojektowany katalog może zniechęcić potencjalnych konsumentów – projektowanie katalogów. Podczas projektowania katalogu przynależy wziąć pod uwagę parę kluczowych elementów, w tym układ, typografię, obrazy oraz zawartość.
Układ katalogu może być klarowny, przejrzysty oraz bezproblemowy w nawigacji, ze spójnym projektem w całym tekście. Ułatwi to klientom odszukanie poszukiwanych towarów oraz podniesie możliwość, że dokonają zakupu. Typografia to kolejny istotny aspekt projektowania katalogu. Tekst powinien być bezproblemowy do odczytania oraz zrozumienia, z jednolitą czcionką i rozmiarem stosowanym w całym katalogu.
Pomoże to stworzyć poczucie jedności oraz profesjonalizmu, co może mieć newralgiczne znaczenie w budowaniu zaufania z konsumentami. Na dodatek kreatywne wykorzystanie typografii może pomóc w zwróceniu uwagi na wyznaczone artykuły lub sekcje katalogu. Obrazy są też istotnym aspektem projektu katalogu. Wysokiej jakości profesjonalne fotografie artykułów mogą zachęcać klientów i zwiększać ich prawdopodobieństwo zakupu.
Do tego obrazy mogą służyć do podkreślenia znaczących cech produktu, takich jak rozmiar czy kolor. Zawartość katalogu jest też znaczącym aspektem projektu katalogu. Katalog powinien być informacyjny i atrakcyjny, dostarczając kontrahentom wszystkich wiadomości potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji. Obejmuje to opisy towarów, wiadomości o cenach oraz recenzje klientów. Ponadto katalog powinien być prosty do zrozumienia i nawigacji, z jasnymi nagłówkami oraz podtytułami, jakie ułatwiają klientom odszukanie poszukiwanych informacji. Oprócz tych kluczowych elementów istnieje też parę bardzo dobrych praktyk, o których należy pamiętać w czasie projektowania katalogu. Na przykład ważne jest, by w czasie tworzenia katalogu wziąć pod uwagę grupę docelową, ponieważ pomoże to upewnić się, że projekt oraz treść są dostosowane do ich wymogów oraz zainteresowań.