Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Budownictwo, Przemysł

Jak można sprawnie zrobić świadectwo energetyczne dla domu

Jedną z wielu spraw, jakie trzeba załatwić przy sprzedaży mieszkania czy domu, jest certyfikat energetyczny. Dokument ten wymagany jest przy tego typu transakcjach, podobnie zresztą jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione świadectwem powinny już dysponować, natomiast posiadacze starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście obecnie nie ma żadnych problemów, żeby to załatwić, gdyż na naszym rynku działa wiele firm oferujących takie właśnie usługi. Podczas wyboru firmy pasuje jednak na kilka istotnych rzeczy zwrócić swoją uwagę. W pierwszej kolejności osoba zajmująca się zleceniem musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie miał ważności.

Dla wielu osób duże znaczenie mieć też będzie cena, ale tu akurat jest naprawdę dobrze. Z uwagi na dużą konkurencję ceny wykonania świadectw cały czas spadają. Aktualnie taki dokument można zrobić już za kwotę poniżej dwustu złotych, jeżeli dotyczył on będzie niedużego mieszkania czy domu. Przy większych obiektach kwota może nieco wzrosnąć, ale z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużej mierze jest efektem możliwości załatwienia wszystkiego zdalnie. Aby przygotować Świadectwo energetyczne budynku nie będzie trzeba przyjeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.

Zupełnie wystarczy jeżeli właściciel podeśle komplet dokumentów, a także parę zrobionych w odpowiedni sposób zdjęć. To pozwoli na policzenie wszystkiego co potrzeba, i przesłanie opracowania klientowi. Istotne przy tym jest to, aby przesłane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeżeli będzie inaczej i zostanie to wykryte, to trzeba się liczyć z różnymi karami. W zależności od potrzeb przygotowany dokument otrzymać można w formie papierowej albo elektronicznej. W obu przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie niezbędne informacje, w tym numer nadany w centralnym rejestrze. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po tym czasie należy go zrobić ponownie, chyba że w przeprowadzone zostaną w międzyczasie jakieś większe prace remontowe.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz